DIFUZAREA PRESEI (3)
Cum se facea practic difuzarea presei ?
Ziarele si revistele erau receptionate la tipografii - per exemplar- apoi ambalate in saci de hartie, de unica folosinta. Existau saci standard de 100, 200 sau 300 exemplare din fiecare publicatie. Oficiile postale mai primeau si cate un colet cu resturi. De exemplu - daca un oficiu avea comandate 1.923 exemplare dintro publicatie, i se trimeteau 5 saci de 300, inca 2 saci de 200 iar restul de 23 exemplare in sacul cu resturi.
Fiecare colet purta o eticheta pe care era trecuta, statia de descarcare si oficiul destinatar.
De la tipografie, publicatiile erau trimise la gara, la autogara sau la aeroport in ordinea plecarilor mijloacelor de transport. Pe un vagon postal se incarcau sute de colete, unele foarte mici, suluri continand doar cateva exemplare. Exista pe vagonul postal un lucrator care se ocupa exclusiv de presa. Acesta era obligat inaintea sosirii trenului in fiecare statie, sa gaseasca din gramada, cele 146 sau 285 sau 307 colete care trebuiau descarcate intr-o gara.
Se produceau desigur greseli. Un colet cu 300 ex. dintr-o publicatie, cu eticheta Suceava era descarcat de pilda, la Bacau, un altul tot cu 300 ex. din aceiasi publicatie, pe care scria Bacau, ajungea la Suceava. Normele de lucru prevedeau ca sacul de la Bacau sa fie reexpediat cu primul tren la Suceava, iar sacul de la Suceava sa fie inapoiat la Bacau. O situatie absurda - 2 saci cu acelasi continut erau plimbati inutil de colo, colo - si ajungeau la destinatie a doua zi. Numai pentru faptul ca aveau o eticheta.
Mi-am propus sa elimin asemenea situatii si am avut o initiatiava care a schimbat fundamental procesul de difuzare a ziarelor.
Despre aceasta, alta data.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Abonați-vă la Postare comentarii [Atom]
<< Pagina de pornire